02 December 2011

Apakah Matlamat 2012 Anda





Ye tahun 2011 sudah sampai Penghujungnya. aku pasti ramai yang telah mencapai matlamat 100% ada juga yang mencapai 50% dan tak lupa juga yang Masih gagal untuk mencapai matlamat pada 1%. tak mengapa matlamat adalah sasaran kita untuk mencapai sesuatu yang kita ingin capai tapi perlu ada usaha. Ok disini aku nak ambil tips dari Irfan Khairi untuk mencapai matlamat.


mula-mula sekali sediakan pen dan kertas tulis "10" matlamat anda pada tahun 2012. jagan pula kerja kita biasa nak pakai bmw 7 siries pada tahun depan agak susah bukan. yang logik dan kita rasa boleh dicapai.

contoh matlamat aku.


  1. Capai rm 15,000.00
  2. Mengurangkan jumlah hutang
  3. Tingkatkan pelaburan
  4. Membeli buku-buku berkaitan motivasi & keuwangan serta marketing
  5. Membuka sebuah perniagaan
  6. Mendekatkan diri pada Allah menyucikan diri
  7. Menjadi lebih matang dari ideanya keriatifvitinya disiplinye
  8. kahwin hehe sukanya
  9. Melancong ke melbourne Australia
  10. Aku ingin berjaya
kemudian setelah "10" matlamat yang telah ditulis tadi simpankan di tempat yang kita rasa boleh ingat sampai hujung tahun. ha sampai hujung tahun tu. tapi setiap matlamat perlukan usaha dan disiplin diri kan, jadi usahalah. ok pada penghujung tahun 2012 tak kiralah bulan 11 @ bulan 12, cari semula kertas yang kita simpan tu. tengok dah capai belum matlamat kita 5 dari 10 matlamat dah tercapai, tak percaya cubalah.

No comments:

Post a Comment