25 January 2012

korang minat tak berniaga??? tapi berniaga apa ye???

katakanlah korang diberi peluang untuk berniaga, perniagaan macam mana yang korang pilih yang besar - besar kah, yang sedang - sedang kah atau yang kecil - kecil kah...

sekarang ni dah jadi trend sambil bekerjakan buat free lance (part time) ada yang berniaga minyak wangi, kerepek, kain tudung yang jadi stokis yang jadi Agen insurans macam - macam lagi lah...

agak - agaknyelah kan berapa modal yang korang berani letakkan dalam perniagaan free lance korang ni. rm500 atau rm1000 atau rm2000 atau rm5000.



apa yang korang fikir bila member ajak join dalam sesuatu perniagaan ni??? ye aku tahu mula - mula korang buat macam tak dengar jer kan macam tak kisah jer, biasanya akan cakap nantilah aku pikir dulu, duit yang ada pun cukup - cukup je tuk aku.

sebenarnya apa yang korang pikir tu boleh ke aku buat, boleh dapat untung ke, kang rugi macam mana pulak abis duit aku, tapi bila dengar member ni dah dapat untung riban - riban cepat - cepat join apa yang korang pikir semua dah lupa. hoho.

bergantung pada diri kita sebenarnya, kalau rasa yakin buat terus jagan tanguh - tanguh, takut esok lusa orang lain dah buat, market dan pelaggan sepatutnya untuk kita dah di sambar orang lain sebab kita menangguh

No comments:

Post a Comment